Czy warto wyjść poza boisko i trenować z ciężarami? Karol Homziuk – trener z kadry FitAdept, specjalista w treningu motorycznym przekonuje, by urozmaicić swoją aktywność treningiem na siłowni.

 

Tekst powstał we współpracy z FitAdept.com.

1. Pozwoli Ci to wskoczyć na wyższy poziom jako koszykarza

Uwzględnienie treningu z ciężarami w swoim cyklu treningowym pomoże Ci znacznie w poprawie cech motorycznych takich jak siła, moc czy wytrzymałość mięśniowa, które bezpośrednio przełożą się na Twoje poczynania na parkiecie lub asfalcie, bez problemu weźmiesz przeciwnika na plecy przy „zbiórce”, będziesz szybszy w pierwszym kroku i będziesz skakał wyżej!

2. Unikniesz wielu kontuzji i wad postawy

Jeżeli w Twoim treningu dotychczas nie było miejsca na trening siłowy radzę Ci to zmienić jak najszybciej. Trenując tylko specjalistyczne tj. gra 5 na 5 czy trening rzutowy czy trenując drybling itp pewne grupy mięśniowe obciążasz dosyć mocno podczas gdy z innych nie korzystasz prawie w ogóle – co może po latach trenowania doprowadzić do dysbalansu w sile poszczególnych grup mięśniowych a z tego miejsca znacznie łatwiej nabawić się kontuzji czy wady postawy, a nie ma nic gorszego niż dłuższa przerwa od gry nimi spowodowana.

3. Poprawi Twoją ogólną sprawność fizyczną

Nie ma lepszego sposobu na poprawę sprawności fizycznej niż treningi na siłowni gdzie do wykorzystania jest pełna gama akcesoriów jak sztangi, hantle, drążki, liny trx i wiele wiele innych które pozwolą Ci zadbać o każdy element Twojego przygotowania fizycznego i to wszystko w jednym miejscu!

4. Zmieni (na lepsze) Twoją sylwetkę

Jesteś świetnym koszykarzem, ale Twoja sylwetka pozostawia wiele do życzenia? Masz lekką nadwagę? Nie ma problemu, trening siłowy wbrew obiegowej opinii nie służy tylko jako narzędzie do budowy mięśni ale także, szczególnie na początku Twojej przygody będzie to nowy bodziec dla organizmu który, pozwoli Ci zrzucić nadprogramowe kilogramy tkanki tłuszczowej. Jeśli natomiast jesteś zbyt szczupły to trening nastawiony na hipertrofie (wzrost) mięśni będzie najlepszym wyborem. Nasz organizm nie jest przyzwyczajony do dźwigania czegoś więcej niż waga naszego ciała i trening z wolnymi ciężarami sprawdzi się tutaj znakomicie, da ciału odpowiedni sygnał, że te mięśnie które mamy są zbyt małe na obciążenia, które stosujemy i dzięki temu relatywnie szybko poprawisz proporcje swojego ciała.

5. Urozmaici twoje treningi

Każdego z nas prędzej czy później dopada monotonia, która sprawia że musimy zrobić sobie przerwę i to niezależnie od uprawianej dyscypliny czy rodzaju treningu. Świetnym rozwiązaniem będzie wprowadzenie sesji bądź dwóch na siłowni i nie koniecznie musi to być trening z dużymi ciężarami, może to być krótki trening plyometryczny, lekki trening z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała czy sesja poświęcona na mobilizacje tkanek.

6. Przełoży się na Twoją pewność siebie i motywację do treningów

Ostatnim dzisiaj, ale nie mniej ważnym pozytywnym aspektem wprowadzenia treningu siłowego do Twojego planu jest jego wpływ na pewność siebie i motywację. Nic tak dobrze nie wpływa na naszą psychikę jak stały i mierzalny progres, a na siłowni bardzo o niego łatwo. Przy dobrze dobranym planie treningowym i żywieniowym bez problemu będziesz w stanie z tygodnia na tydzień podnosić więcej ciężaru, robić krótsze przerwy czy robić większą ilość powtórzeń, co tylko będzie napędzało Cię dalej i sprawiało, że chcesz więcej!

Karol Homziuk, trener FitAdept.com
fot. Nike
Czytaj także: 5 graczy NBA, którzy zawdzięczają rozwój zdrowej diecie!