Przeprowadzka z San Antonio do Toronto nie była jedyną zmianą w życiu Kawhi Leonarda w tym roku. Nowy gwiazdor Raptors podpisał umowę z New Balance. Marka stara się wrócić do świadomości kibiców koszykówki, a Leonard to od dziś nazwisko numer 1 w ich portfolio.

 

Większości z nas New Balance kojarzy się raczej ze streetwearem, a w wyniku działań sponsorskich w ostatnich latach, głównie z piłką nożną i lekkoatletyką. Wśród drużyn sponsorowanych przez markę z Bostonu znajdują się Liverpool, FC Porto, Athletic Bilbao, czy polska Lechia Gdańsk.

Mało kto wie, że firma założona w 1906 roku była obecna na parkietach NBA już lata temu. Jednym z ambasadorów marki w czasach swojej świetności był James Worthy, legenda Los Angeles Lakers.

Znalezione obrazy dla zapytania james worthy new balance

SPRAWDŹ AKTUALNE KODY RABATOWE NA DUŻERABATY.PL

Podczas sezonu 2010-2011, New Balance próbowało wrócić do NBA, nawiązując współpracę z…Mattem Bonnerem z San Antonio Spurs. Przedstawiciele marki wysłali Bonnerowi próbny egzemplarz koszykarskiego modelu, który rozpadł się na początku meczu. Po spotkaniu Bonner został poinformowany, że buty nie były jeszcze gotowe, by wybiec w nich na parkiet, a marka wstrzymuje swoje plany związane z koszykarskim biznesem.

Dziś wiemy już, że New Balance do sprawy podeszło dużo bardziej serio. Podpisanie Kawhi Leonarda, który zrezygnował z przedłużenia umowy z Air Jordan to ogromny skok wizerunkowy dla marki, która wcześniej w tym roku próbowała podpisać Joela Embiida, Kelly Oubre Juniora i Gordona Haywarda. Według różnych źródeł, przedstawiciele firmy proponowali zawodnikom bardzo atrakcyjne warunki finansowe, a także zaskoczyli ich wycieczkami po siedzibach w Bostonie, spersonalizowanymi prezentami oraz imponującym planem marketingowym.

Model, w którym Kawhi Leonard wybiegnie na parkiet nadal jest w trakcie projektowania, a szczegóły umowy nie są znane. Mimo rozwiązania kontraktu z Air Jordan, Leonard od początku sezonu zwykł występować w modelu Air Jordan 32 Low. Rok temu to właśnie on był twarzą kampanii marketingowej promującej buty.

Czytaj także: LeBron ignoruje zagrywki Waltona?!