Gorąco zrobiło się na linii Kawhi Leonard-Nike. Skrzydłowy Raptors, do niedawna reprezentujący koncern z Oregonu, pozywa firmę Phila Knighta za przywłaszczenie sobie praw do loga, którego jak twierdzi – jest współautorem.

 

Prawnik Leonarda napisał w pozwie:

Logo inspirowane jest faktycznym odciskiem dłoni Leonarda, w środku której wpasowane są inicjały KL i numer 2. Rysunek, który Leonard zatwierdził był kontynuacją projektu, który tworzył jeszcze za czasów kariery uniwersyteckiej.

Znalezione obrazy dla zapytania klaw logo

Od początku swojej kariery Kawhi był związany z marką Jordan Brand. Pod koniec roku Nike postanowiła jednak nie przedłużać z nim umowy po tym, jak Leonard odrzucił propozycję przedłużenia wartą 22 miliony dolarów za 4 lata współpracy. W listopadzie po jego usługi zgłosiła się marka New Balance. Na mocy nowego kontraktu gwiazdor Raptors zgarnia ponad $5 milionów rocznie.

Na początku maja na rynku pojawiły się pierwsze buty NB sygnowane jego nazwiskiem. Na godzinę przed meczem numer 5 przeciwko Philadelphia 76ers, na sklepie marki pojawił się zestaw Kawhi 2-Way Pack, zawierający model OMN1S, w których wystąpił na All-Star Game i całkiem nowy 997 Sport.

W Kanadzie pierwszy nakład sprzedał się w…niecałą minutę. W Stanach potrwało to nieco dłużej – pół godziny.

New Balance wracając na koszykarski rynek dokonało prawdopodobnie najlepszej decyzji z możliwych.

fot. New Balance
Czytaj także: Giannis dziękuje Leonardowi!